Silhouette Curio domborítás 2. rész

március 10, 2016 10:18 de. | Közzétette | Hozzászólás

Ígérem, nem lesz teleregény, és ugyanolyan érdekes lesz, mint az első rész. 🙂

A Silhouette Curio digitális vágó- és domborítógép szerencsére sok funkcióval bír. Múlt héten a Score and Emboss funkcióját mutattam be, most a sima domborítás következik (Emboss and Deboss). Nagyon klassz dolog, hogy ezzel a géppel bármilyen mintát elkészíthetünk domborítva. Legyen az egy nagyobb felület, egy alakzat vagy akár egy felirat, bármilyen méretben. Ráadásul nemcsak papírt lehet domborítani, hanem nagyon sokféle anyagot.

Először megmutatom, mit kell beállítani a Studio programban, majd a végeredményt közelről.

A Deboss and Emboss tulajdonképpen ugyanaz. A gép  csak egyirányban tud domborítani, de ha megfordítod az anyagod, akkor ez az irány vagyis a minta kidudorodása ellenkező lesz. (Remélem, érthető voltam.) Az Emboss funkció használatakor a program megtükrözi a mintádat, hogy a végeredmény olvasható legyen. Én a Deboss funkciót használtam, azaz a minta belesüllyed a papírba.

Szóval válassz egy mintát és kattints az Emboss fülre a jobb felső saroknál. Ebben az ablakban fogjuk beállítani a domborítás tulajdonságait. Lehet csak magát a körvonalat domborítani, de ki is lehet “tölteni” a mintát, azaz a felületet domborítod. Ennek többféle beállítása van, ezek láthatóak a következő képen. Megadható, hogyan töltse ki a mintádat: Off – nem tölti ki, Concentric – koncentrikusan, Spiral – spirál alakban, Paralel Lines – párhuzamos egyenesekkel, Cross Hatch – hálószerúen. És magadható, milyen sűrűségű legyen a kitöltés (Spacing), valamint milyen szögben álljon (Angle).

curio emboss 1

Ha a beállítások megtörténtek, jöhet a domborítóeszköz behelyezése a gépbe. Az alapcsomagban megtalálható a keskeny és széles eszköz is. Az egyik vékonyabb, a másik vastagabb vonalban domborít. Egyéni ízlés kérdése, kinek melyik tetszik jobban. Én a keskenyet használtam.

Gondolkoztam, miért is jó, hogy kétféle módszerrrel is lehet domborítan a Curioval. Többféle anyag kipróbálása után arra jutottam, hogy ez erősen függ az anyagtól és attól. hogy milyen hatást szeretnénk elérni. És ez teljesen szubjektív, hogy kinek, mi tetszik. És most mutatom a fotókat, miket készítettem.

Először alapkartonra domborítottam csak a mintám körvonalát. Az elsőnél a keskeny eszközt használtam:

_DSC2785

A másodiknál a széleset:

_DSC2788v

Aztán jött a pausz. Teljesen más, attól függően, hogy melyik oldaláról nézzük. Itt nagyon hasznos a Deboss, Emboss lehetőség. És a lap színén jól látszanak a kitöltővonalak.

_DSC2783v

_DSC2781

Leteszteltem a fémet is. Először egy üdítősdoboznak vágtam ki a palástját. Ez elég kemény és merev anyagnak bizonyult, de a Curio szépen boldogult vele. Ahogy belenyomódott az eszköz, kicsit előrehajolt a fémlemez. Ezért ennél inkább a hátoldalról történő domborítást javaslom.

_DSC2772

Majd kipróbáltam kifejezetten domborításhoz való fémlapot. Ez sokkal puhább, sokkal szebb a rajzolat benne, és éppen emiatt sérülékenyebb is. Egy kis elhajlás is nyomot hagy, megviselte a hazaút. Ez az anyag nem az amerikai változat, azt nem tudtam tesztelni, de kiváncsi vagyok arra is, hisz azt ehhez a géphez fejlesztették.

_DSC2770v

Itt pedig azt szeretném megmutatni, hogy milyen amikor nemcsak a körvonal kerül domborításra, hanem az egész felület. Látni, hogy a papír textúrája benyomódott:

_DSC2767

Itt pedig ugyanaz a minta, de csak a körvonal van domborítva (Score and Emboss):

_DSC2761v

_DSC2766

Remélem, tudtam segíteni annak is akinek már van, és annak is, aki gondolkozik rajta. (És akkor még csak a domborításnál tartunk, hol a pontozás, karcolás, mélyvágás?)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.